Brev:
Vil stadig ikke have sin skemad - 7 mdr.
5. september 2011
Alder:
7 mdr.
Vil stadig ikke have sin skemad - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen, fordi min søn på nu snart 7 mdr. stadig ikke vil spise skemad, hvilket jeg tror også resultere i knap så go søvn i løbet af dagen. Som jeg har skrevet tidligere er han gået fra at spise rigtig godt til ingenting at ville have.
Jeg har, set i bakspejlet, nok presset lidt på, hvilket jeg har det ekstremt dårligt med, så jeg er nok selv skyld i det :( ! Men tror jeg har handlet i frustration og bare tænkt mere mad bedre søvn til ham og mig, hvilket jeg godt kan se nu, har været helt forkert.
Han vil gerne sidde med maden selv og elsker at spise melon, agurk, skorper og lign. Jeg har forsøgt som du siger, at tilbyde ham grød efterfølgende men han afviser (kan være heldig at han spiser 2 skefulde, men så har det ingen interesse længere).
Jeg har prøvet alt, og har nu holdt helt pause med skemaden i en uge, hvor han udelukkende får MME og vælling morgen og til natten og så spiser han en gang om natten. (han spiser ikke voldsomt meget i løbet af dagen, men jeg var som barn også meget småtspisende, ved ikke om det kan ligge i gener :)?)
Efter en uges pause, synes jeg ikke der er forbedringer at se, det er stort set det samme, hva søren kan jeg gøre?
Han er heldigvis en glad og sund dreng, som tager fint på og har fint med våde bleer, men jeg er nu stadig lidt bekymret over, at han ikke spiser ret meget og ikke vil have ''rigtig'' mad længere.
Han får 2 lure om dagen, hvor han nogle gange kan sove 1½ time andre gange er han igen begyndt kun at sove halve timer, så sidst på dagen er han ofte umulig at danse med, hvis han kun har powernappet i løbet af dagen, og han sidder stort set på mine arme indtil kl. halv 8, hvor han bliver lagt i seng.
Min egen sundhedsplejerske siger, at jeg skal skippe flasken om natten, og at han så vil spise bedre i løbet af dagen, hvilket giver mening, men kan jeg godt gøre det selvom han kun får mælk om dagen? Er han så mæt nok til at undvære? Og hvordan bryder jeg den vane uden han skal skrige i 2 timer (har prøvet - gav op, fordi jeg simpelthen ikke kunne holde til at høre ham være så ked af det og vide, at han var sulten)
Vi har ud fra et af dine tidligere breve fået en rigtig god daglig rytme, som jeg synes fungere. :)
Håber du har endnu et godt råd til, hvordan jeg kommer videre mht. maden :)
Med venlig hilsen
moren som vil alting godt for sin dreng :)