Vil stadig ikke have sin skemad - 7 mdr.

5. september 2011

Alder:
7 mdr.

Vil stadig ikke have sin skemad - 7 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver til dig igen, fordi min søn på nu snart 7 mdr. stadig ikke vil spise skemad, hvilket jeg tror også resultere i knap så go søvn i løbet af dagen. Som jeg har skrevet tidligere er han gået fra at spise rigtig godt til ingenting at ville have.

Jeg har, set i bakspejlet, nok presset lidt på, hvilket jeg har det ekstremt dårligt med, så jeg er nok selv skyld i det :( ! Men tror jeg har handlet i frustration og bare tænkt mere mad bedre søvn til ham og mig, hvilket jeg godt kan se nu, har været helt forkert.

Han vil gerne sidde med maden selv og elsker at spise melon, agurk, skorper og lign. Jeg har forsøgt som du siger, at tilbyde ham grød efterfølgende men han afviser (kan være heldig at han spiser 2 skefulde, men så har det ingen interesse længere).

Jeg har prøvet alt, og har nu holdt helt pause med skemaden i en uge, hvor han udelukkende får MME og vælling morgen og til natten og så spiser han en gang om natten. (han spiser ikke voldsomt meget i løbet af dagen, men jeg var som barn også meget småtspisende, ved ikke om det kan ligge i gener :)?)

Efter en uges pause, synes jeg ikke der er forbedringer at se, det er stort set det samme, hva ...

Annonce

... søren kan jeg gøre?

Han er heldigvis en glad og sund dreng, som tager fint på og har fint med våde bleer, men jeg er nu stadig lidt bekymret over, at han ikke spiser ret meget og ikke vil have ''rigtig'' mad længere.

Han får 2 lure om dagen, hvor han nogle gange kan sove 1½ time andre gange er han igen begyndt kun at sove halve timer, så sidst på dagen er han ofte umulig at danse med, hvis han kun har powernappet i løbet af dagen, og han sidder stort set på mine arme indtil kl. halv 8, hvor han bliver lagt i seng.

Min egen sundhedsplejerske siger, at jeg skal skippe flasken om natten, og at han så vil spise bedre i løbet af dagen, hvilket giver mening, men kan jeg godt gøre det selvom han kun får mælk om dagen? Er han så mæt nok til at undvære? Og hvordan bryder jeg den vane uden han skal skrige i 2 timer (har prøvet - gav op, fordi jeg simpelthen ikke kunne holde til at høre ham være så ked af det og vide, at han var sulten)

Vi har ud fra et af dine tidligere breve fået en rigtig god daglig rytme, som jeg synes fungere. :)

Håber du har endnu et godt råd til, hvordan jeg kommer videre mht. maden :)

Med venlig hilsen
moren som vil alting godt for sin dreng :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder